Varaus-, majoitus- ja peruutusehdot

1. Varaus

Varaus astuu voimaan, siitä päivästä lähtien, kun varaus on tehty puhelimella, sähköpostilla, nettisivuilla tai viestillä. Varaus alkaa tulopäivänä klo 15 jälkeen ja lähtöpäivänä varaus päättyy ennen klo 12. Ellei ole erikseen toisin sovittu. Varauksen tekijä toimii vastuuhenkilönä mökistä ja mökissä olevasta irtaimistosta varauksen alkamisesta päättymiseen asti. Ovet on lukittu ja avaimet on jätetty mökin sisälle sovitusti. Mahdollisista kalusteiden rikkoontumisista on ilmoitettava viimeistään lähtöpäivän aamuna.

Asiakkaan on varausta tehdessä ilmoitettava nimensä, asuinosoitteensa, puhelinnumeronsa ja/tai sähköpostiosoitteensa sekä yöpyjien lukumäärä laskun lähettämistä varten. Perimme varausmaksun, jos varauksen ajankohta on yli yhden kuukauden päässä varauksen tekohetkestä. Varausmaksu on yleensä n. 200-300 € tai sitä suurempi summa sovitun mukaisesti. Alle kuukauden päähän varatuista majoituksista pyritään perimään koko summa 14 päivää aikaisemmin tai vaihtoehtoisesti ennen varauksen alkamispäivää.

2. Peruuttaminen: Varausmaksusuorituksen jälkeen

Varauksen peruuttaminen on tapahduttava viipymättä. Varausmaksun maksamisen jälkeen, emme palauta sovittua varausmaksua aikaisesta peruuttamisesta huolimatta. Varausmaksu peritään normaalisti 1-2 kuukautta ennen varauksen alkamispäivää. Yli puolen vuoden varauksissa perimme varausmaksun 1-2 kuukauden päästä varauksen teko hetkestä. Tällä pyrimme kattamaan mahdolliset rahalliset menetykset peruutuksista.

Voimme kuitenkin sopia uudesta majoitusajasta, jolloin varausmaksu siirtyy uuteen varaukseen.

Varausmaksua emme palauta missään tilanteessa, ellei ole painavaa syytä.

3. Peruuttaminen: Loppumaksusuorituksen jälkeen

Varauksen peruuttaminen on tapahduttava viipymättä, kuitenkin vähintään 7 päivää ennen varauksen alkamista. Peruutustilanteessa palautamme loppusummasta 50 %. Jos varaukseen on alle 7 päivää, emme palauta loppumaksua (painava syy).

Pyrimme kuitenkin tarjoamaan vaihtoehtoista majoitusta tuleville viikoille, jolloin jo maksettu loppumaksu siirretään suoraan uuteen varaukseen. Tällaisessa tapauksessa emme palauta varausmaksua tai mahdollista vanhan ja uuden majoituksen välistä erotusta majoituksen koosta huolimatta. Jos uusi majoitus on kalliimpi, perimme ylimenevän osan. Lisäksi perimme lisämaksun muutoksista johtuvista järjestelyistä.

4. Sairastuminen, tapaturma, kuolemantapaus tai maailmanlaajuinen konflikti/epidemia

Peruutetusta varauksesta palautamme loppumaksun, jos kyseessä on painava syy. Tällöin on kyse asiakkaan tai hänen läheisensä vakavasta sairastumisesta, vakavasta onnettomuudesta, kuolemasta tai muusta odottamattomasta ja vakavasta tapahtumasta kuten asunnon palosta. Läheisenä henkilönä pidetään avio- ja avopuolisoa, lasta, vanhempaa, appivanhempaa, sisarusta, lastenlasta, isovanhempaa tai matkakumppania, jonka kanssa on tarkoitus majoittua.

Maailmanlaajuisessa konflikti tai epidemia (Koronavirus 2020) tilanteessa pyrimme siirtämään varauksen uudelle päivämäärälle. Maksujen palautuksissa käsittelemme varauskohtaisesti.

Asiakkaan on ilmoitettava saapumatta jättämisen syy viipymättä majoitusliikkeelle ja se on osoitettava luotettavalla selvityksellä, kuten lääkärintodistuksella, poliisin tutkintapöytäkirjalla tai vakuutusyhtiön lausunnolla. Selvitys tulee toimittaa kohtuullisessa ajassa siitä, kun asiakas on saanut lausunnon.

Jokaisesta rahanpalautuksesta perimme 20 € käsittelymaksun.

5. Asiakkaan vastuu vahingosta

Asiakas on vastuussa tahallaan tai huolimattomuudella aiheuttamistaan vahingoista, (kuten tupakoimisesta sisällä), jonka hän, hänen vieraansa tai lemmikkieläimensä aiheuttavat majoituskohteen tiloille, siellä oleville huonekaluille tai varusteille sekä majoitusliikkeen muille asiakkaille tai heidän omaisuudelle.

Jos majoituskohteessa havaitaan tulopäivän yhteydessä rikkoontuneita huonekaluja, valaisimia, epäsiisteyttä tai jotain muuta huomioitavaa, on siitä ilmoitettava välittömästi majoitusliikkeelle. Tällaisessa tapauksessa voidaan laskuttaa kyseiset vahingot oikeilta henkilöiltä. Ilmoittamatta jättäminen voi pahimmassa tapauksessa aiheuttaa maksun saapuville henkilöille, vaikka vahinko olisi tapahtunut ennen saapumista majoituskohteeseen.

6. Varauskalenterin käyttö

Varauskalenterissa pystyy kätevästi tekemään sekä näkemään vapaita vuokra-aikoja. Vihreällä on merkattu vapaat päivät, joita pystytään varaamaan. Punaisella on varatut päivät. Keltaisella on avoimet varaukset, jotka ovat käsittelyssä. Valitessa päiviä, antaa kalenteri valita minimissään 2 yötä eli 3 palikkaa. Kalenterin avulla ei siis pysty valita 1 yön varauksia. mutta ottamalla meihin yhteyttä puhelimitse tai sähköpostilla, voidaan myös tarjota majoitusta yhdeksi yöksi. Pidempiä aikoja pystyy varaamaan klikkaamalla alkamispäivä ja päättymispäivä, jolloin kalenteri laskee automaattisesti tarjottavan hinnan halutulle ajalle.

Varausta tehtäessä tarvitsee täyttää tarvittavat tiedot. Voitte kirjoittaa vapaaseen kenttään, esimerkiksi halutessanne ostaa siivouspalvelun tai vuokrata lakana- ja pyyhesetit tai, jos teillä on tulossa lemmikki mukaan. Varauksen lähettämisen jälkeen, varaus näkyy keltaisena, avoimena varauksena. Tässä tilassa tarkistamme sekä vahvistamme varauksenne. Otamme yhteyttä sähköpostitse, jos varauksessanne on puutteita, tarvitsemme lisätietoja tai jos varaus ei jostain syystä onnistu. Jos varaus on hyväksytty, teille saapuu ilmoitus tästä sähköpostitse. Sähköpostissa on pankkitiedot, joita käytetään mökin vuokran maksamiseen. Jos tarvitsette laskun vuokrasta, haluatte muokata varausta tai peruuttaa sen, tämä onnistuu ainoastaan ottamalla yhteyttä sähköpostilla tai soittamalla. Varausjärjestelmästä peruuttaminen ei ole mahdollista.